De Sleutel pakt uit met nieuwe huisstijl

Het vroegere De Sleutel-logo en de bijhorende huisstijl ging reeds mee sinds begin 2000 en oogde intussen wat gedateerd. In onze denkoefening in samenwerking met communicatiebureau Grafiek Groep werd slechts even overwogen om het sleutelgat een opfrisbeurt te geven. Samen stelden we al gauw vast dat het woord De Sleutel de lading eigenlijk veel directer dekt.  Ons De Sleutel-merk blijkt immers sterk genoeg is om zonder logo herkend te worden. Ook andere bedrijven kiezen steeds meer voor een echt tekstlogo.

Specifieke kenmerken

DeSleutel_logo

De haakjes rond De Sleutel bieden grafische meerwaarde, je kan ze zien als de armen die De Sleutel omsluiten. Dit wijst op veiligheid, geborgenheid, een goed gevoel,… Een beeld dat we ook naar onze cliënten willen uitstralen. De kleur is lichterblauw. Dit oogt dynamischer, jonger dan het zeer klassieke vroegere blauw.
De link met onze visie kunnen we mooi onderstrepen dankzij de onderliggende slagzin ‘Mensen Kansen Groeien’.

De implementatie van de huisstijl van extra grafische elementen in drukwerk en op de website zorgt voor een frisse, moderne look. Zo benadrukken de aanhalingstekens het verhalende. 

bank_web

Eigentijdse beeldvorming
De Sleutel zocht tevens een manier om zich eigentijds via  beelden te identificeren met de diverse doelgroepen waar we voor werken.  We wilden foto’s, gezichten, zonder mensen herkenbaar te hoeven in beeld brengen. De Sleutel doet dit bewust. Het thema verslaving ligt gevoelig en vereist een grote discretie. Onze organisatie wil hierin een voorbeeldfunctie vervullen.

gsm_web_
Dankzij de mogelijkheden met de maquettefiguurtjes kunnen we ook heel veel variëren, afhankelijk van de doelgroep of de doelstelling van een communicatie. De mogelijkheden daar zijn heel divers. Hierdoor creëren we bovendien een jongere uitstraling, meer ook op maat van onze doelgroep de gebruikers.

Paul De Neve (januari 2012)